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Seeing from far away, we can see simple smiling portraits on a light background. But quickly, when we get closer, something strange, a lack of natural strikes the viewer. These faces are deformed; mouths are made bigger by transparent smiling machine. Popular advertisement imagery of commercial smile is twisted. The light movement of the mouth is forced by a real object, a physical appearance of happiness which has to show on paper of screen adverts. These machines are a kind of materialisation of a drug help to good mood. These smiles are reverted and become idiot and carnivorous, they show teeth and gums. These faces are not shown as identities, but as faces where eyes are never a real look, and go in conflict with the real/false grotesque smile.
Vu de loin, on aperçoit de simples portraits souriants, sur un fond clair. Mais rapidement, en se rapprochant, quelque chose d’étrange, un manque de naturel vient frapper l’oeil de l’observateur. Ces visages sont déformés, leurs bouches agrandies par des machines transparentes… à sourire. L’imagerie publicitaire populaire du sourire commercial est détourné. Le léger mouvement de la bouche est contraint par un objet réel, une apparition physique d’un devoir de bonheur sur papier ou écran. Ces machines sont une sorte de matérialisation d’une aide médicamenteuse à la bonne humeur. Leurs sourires s’inversent en devenant idiot et carnassier, dévoilant dents et gencives. Ces visages ne sont pas montrés pour leur identité propre, entrant en conflit avec le vrai/faux sourire grotesque.
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